دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 شهريور 1403 - 11:33
یادی از شهید خدمت؛

فیلم | تمجید رئیس جمهور شهید از پیوند دانشگاه و صنعت در سفر تبریز

فیلم | تمجید رئیس جمهور شهید از پیوند دانشگاه و صنعت در سفر تبریز
پروژه طراحی، ساخت و راه‌اندازی سیستم هوشمند نقلیه خودران هدایت‌پذیر (AGV) قراردادی بین شرکت تراکتورسازی ایران و دانشگاه آزاد اسلامی تبریز است که رئیس جمهور شهید از این پیوند دانشگاه و صنعت تمجید کرده بود.
کد خبر : 932102

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، پروژه طراحی، ساخت و راه‌اندازی سیستم هوشمند نقلیه خودران هدایت‌پذیر (AGV) قراردادی بزرگ به مبلغ تقریبی ۷۷۰ میلیارد ریال بین شرکت تراکتورسازی ایران و دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز است که هدف آن به‌روزرسانی خط مونتاژ تراکتور با سیستم حمل و نقل هوشمند و اتوماتیک است.

فاز نخست این قرارداد، شامل دو دستگاه AGV ساخته و تحویل تراکتورسازی شده و مورد تأیید شرکت هم قرارگرفته است. فاز دوم قرارداد شامل ۲۸ دستگاه دیگر نیز به‌زودی آغاز خواهد شد. این قرارداد توسط سرای نوآوری توسعه قطعه‌سازی و نوسازی صنعتی دانشگاه آزاد اسلامی تبریز و با همکاری واحد فناور مستقر در مرکز رشد واحد‌های فناور و مرکز تحقیقات رباتیک دانشگاه در حال انجام است.

AGV‌ها در مدل‌های مختلفی موجود هستند و می‌توانند برای جابه‌جایی محصولات در خط مونتاژ، حمل و نقل کالا در سراسر کارخانه یا انبار و تحویل بار استفاده شوند و در بسیاری از صنایع ازجمله صنایع خوروسازی، داروسازی، غذایی و... کاربرد دارد. AGV ساخته شده برای شرکت تراکتورسازی ایران قابلیت حمل ۸ تن بار را دارد و از این نظر از سطح فنی و علمی بالایی برخوردار و برای نخستین بار است که در ایران ساخته می‌شود.

رئیس جمهور شهید آیت‌الله رئیسی در سفر به کردستان در نشست مشترک شورای برنامه‌ریزی و توسعه فعالان اقتصادی این استان از پیوند دانشگاه و صنعت و اینکه رئیس و استادان دانشگاه و دانشجویان در کنار مدیر کارخانه و کارکنان بخش صنعت قرار گرفته‌اند، تمجید و بر گسترش این ارتباطات تأکید کرده بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب